Kapalı oturum olarak düzenlenen toplantıda Türkiye, Hindistan, Kore Cumhuriyeti, Birleşik Arap Emirlikleri, Tayland, Uruguay, Ermenistan ve Özbekistan'ın da aralarında bulunduğu yirmiden fazla ülkenin eğitim bakanı yer aldı.
"Toplantıda yapay zekânın eğitim sistemlerine entegre edilmesi sürecinde etik, erişilebilir, kapsayıcı ve insan haklarına dayalı yönetişim ilkeleri" ele alındı.
Eğitim Bakanlarının eğitimde yapay zekâ entegrasyonuna yönelik politika açıklamaları, çağrılı konuşmalar ve kapanış açıklamalarının yer aldığı toplantıda, Türkiye adına konuşma yapan Bakan Yardımcısı Macit, Haziran 2025'te yayımlanan "Eğitimde Yapay Zekâ Politika Belgesi"ne değinerek Türkiye'nin bu alandaki vizyonunu ve atılan somut adımları katılımcılarla paylaştı. Konuşmasında, teknolojiye dayalı dönüşümün merkezinde öğrenen bireyin olduğunu belirten Bakan Yardımcısı Macit; yapay zekânın öğretimi zenginleştirmesi, öğretmenlerin işini kolaylaştırması ve herkes için nitelikli öğrenmeyi güvence altına alması gerektiğini vurguladı.
Yapay zekâ destekli çözümlerin eğitimde fırsat eşitliğini artırıcı rolüne dikkat çeken Bakan Yardımcısı Macit, öğrencinin öğrenim geçmişi veya coğrafi konumu ne olursa olsun, her çocuğun öğrenme hakkına eşit şekilde erişmesi gerektiğini ifade etti. Bu doğrultuda Türkiye'nin güçlü bir dijital altyapı oluşturduğunu belirterek bugüne kadar 650 bin etkileşimli tahtanın okullara kurulduğunu ve tüm okulların internet erişimiyle donatıldığını aktardı.
Konuşmasında eğitimin yalnızca bilgi ve beceri değil, aynı zamanda değerlerle ilgili olduğunu vurgulayan Bakan Yardımcısı Macit, yapay zekânın sunduğu yeni imkânların insani değerlerden bağımsız ele alınamayacağını ifade etti. Gazze'de yaşanan acılara atıfla insani duyarlılığa sahip olmayan bir teknolojinin eksik ve yanıltıcı olabileceğini vurgulayan Bakan Yardımcısı, yapay zekânın çıktılarından çok, nasıl ve hangi değerlerle geliştirildiğinin belirleyici olduğuna dikkat çekti.
Bu alandaki çalışmaların üç temel öncelik etrafında şekillendiğini belirten Bakan Yardımcısı Macit; sınıflar için yapay zekâ destekli araçların geliştirilmesi, müfredatın dijital beceriler, algoritmik düşünme ve yapay zekâ okuryazarlığı yönünde güncellenmesi ve öğretmenlerin bu konudaki yetkinliklerinin artırılması olduğunu söyledi. Şu ana kadar 150 binden fazla öğretmenin bu alanda eğitim aldığını ifade etti.
Bakan Yardımcısı, ayrıca sadece teknoloji tüketicisi değil, aynı zamanda yapay zekâ alanında çözüm üreten bir aktör olmayı hedeflediklerini belirtti. Bu kapsamda Bakanlık, girişimciler, start-up'lar, kamu kurumları ve akademi arasında iş birliğini destekleyen bir eğitim teknolojileri ekosistemi inşa etmeye yönelik çalışmalar yürütüldüğünü ifade etti.
Etkinliğin ikinci gününde ise Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Mustafa Canlı tarafından "Eğitimin Yapay Zekâ Politikalarıyla Dönüşümü: Stratejiler, Araçlar ve Küresel Perspektifler" başlıklı bir sunum gerçekleştirildi.
Genel Müdür Mustafa Canlı, sunumunda Eğitimde Yapay Zekâ Politika Belgesi'ndeki öncelik ve eylemleri paylaşarak YEĞİTEK Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen MEBBYS, DİLİM, mevzuat chatbotu, açık uçlu soruların değerlendirilmesi ve EBA Asistan gibi yapay zekâ çözümlerini tanıttı.
Bakan Yardımcısı Macit ayrıca, Özbekistan Okul Öncesi ve Okul Eğitimi Bakanlığı Bakan Yardımcısı Sardor Radjabov ile gerçekleştirdiği ikili görüşmede, iki ülke arasında eğitim alanındaki iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik değerlendirmelerde bulundu.